تاثیر ux /ui در طراحی وب سایت

image

بعید است که کاربران پس از یک تجربه بد به یک وب سایت بازگردند. این نشان می دهد که اگر به دنبال آن هستید، انتخاب یک شرکت طراحی UX خوب چقدر مهم است. بازار رقابتی است و مشتریان انتظار تجربه دیجیتالی یکپارچه را دارند.

image

فرقی نمی کند که آنها به صورت آنلاین خرید می کنند یا برای کسب اطلاعات مرور می کنند. UX ضعیف کاربران را ناامید می کند، اما همچنین منجر به از دست دادن درآمد، آسیب به شهرت و فرصت های از دست رفته می شود.

در این مقاله، طراحی بد UX را بررسی خواهیم کرد، چگونه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارد، و شرکت‌ها چه اقداماتی را برای شناسایی و رفع تجربیات ضعیف کاربران می‌توانند انجام دهند.

چگونه طراحی بد UX را تعریف کنیم؟

برای درک هزینه UX بد، اجازه دهید ابتدا تعریف کنیم که چگونه به نظر می رسد. Bad UX اساساً هر تجربه کاربری است که مشتریان شما را گیج، ناامید یا دور می کند. در اینجا برخی از ویژگی های رایج UX ضعیف آورده شده است:

 

  • رابط های درهم ریخته کاربران غرق در اطلاعات بیش از حد، تصاویر غیر ضروری، یا محتوای نامناسب.
  • زمان بارگذاری کند تأخیر در سرعت بارگذاری صفحه یا برنامه یکی از مهم ترین مشکلات است. اکثر کاربران اگر سایتی را در عرض چند ثانیه بارگذاری نکند، آن را رها می کنند.
  • ناوبری گیج کننده وقتی کاربران نمی توانند به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، آن را ترک می کنند – به همین سادگی.
  • تجربه ضعیف تلفن همراه اگر وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی به نظر نمی رسد و کار نمی کند، نیمی از مخاطبان خود را از دست داده اید.
  • فرآیندهای بیش از حد پیچیده فرم های طولانی، ثبت نام های غیر ضروری، و تسویه حساب های چند مرحله ای مردم را از خود دور می کند.

 

تصور کنید فروشگاهی دارای راهروهای نامنظم است، محصولات به سختی پیدا می شوند، و در هنگام تسویه حساب منتظر طولانی است. احساس بد UX همین است. مهم نیست که محصولات چقدر عالی هستند، بعید است که برگردید.

البته، یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌ها، به‌کارگیری کارشناسانی است که از بدترین شیوه‌ها اجتناب می‌کنند و نتایج فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال تیم طراحی UX و UI متخصص در سانفرانسیسکو مانند Dworkz هستید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید.

هزینه های مستقیم UX ضعیف

UX بد بلافاصله برای کسب و کارها هزینه دارد. در اینجا به این صورت است:

1. درآمد از دست رفته

هر بار که کاربر سبد خرید خود را رها می کند یا سایتی را به دلیل ناامیدی ترک می کند، شما یک فروش را از دست داده اید. به عنوان مثال، UX ضعیف منجر به از دست دادن درآمد بزرگ می شود. اگر فرآیند تسویه حساب شامل مراحل بیش از حد باشد، به احتمال زیاد باعث می‌شود که مشتریان در نیمه راه انصراف دهند.

فرض کنید یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید که روزانه 1000 بازدیدکننده دارد. اگر 10 درصد از کاربران به دلیل یک تجربه بد از کار خارج شوند، به این معنی است که هر روز 100 فرصت فروش از دست می‌رود. در طول یک سال، این به هزاران درآمد از دست رفته است.

2. نرخ پرش

اگر برای کاربران دردناک باشد، آنها هرگز ظاهر نمی شوند – یا باز نمی گردند. نرخ پرش مشتری آماری است که در آن مشتریان استفاده از محصول یا خدمات شما را متوقف می کنند. UX بد مستقیماً بر این موضوع تأثیر می گذارد. هرچه UX گیج کننده تر باشد، احتمال خروج کاربر بیشتر است. به خصوص اگر رقیب طراحی بهتری ارائه دهد.

3. هزینه های نگهداری بالاتر

UX ضعیف اغلب به این معنی است که به کمک بیشتری نیاز است، که هزینه های تعمیر و نگهداری را افزایش می دهد. وقتی مشتریان نمی توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند یا نمی توانند بفهمند که چگونه کاری را انجام دهند زیرا رابط کاربری گیج کننده است، با پشتیبانی مشتری تماس می گیرند. در حالی که تیم‌های پشتیبانی مهم هستند، اگر مشتریان در وهله اول مجبور نباشند از آن‌ها استفاده کنند، برای کسب‌وکارها بهتر است زیرا تجربه از ابتدا یکپارچه است.

هزینه های پنهان Bad UX

فراتر از تأثیرات مالی آشکار، طراحی ضعیف UX هزینه‌های پنهانی دارد که به همان اندازه مخرب است.

آسیب به شهرت برند

تنها یک تجربه منفی ممکن است منجر به بررسی ها، شکایات شفاهی و ناامیدی در رسانه های اجتماعی شود. و هنگامی که مشتریان به بررسی‌ها و بازخوردهای آنلاین بیشتر در مورد خدمات اعتماد می‌کنند، بازیابی شهرت ضعیف ممکن است دشوار باشد.

به عنوان مثال، یک سایت رزرو سفر با سیستم جستجوی پیچیده و فرم های طولانی برای رزرو در نظر بگیرید. مشتریان ناامید ممکن است بازخورد بدی در Google بگذارند یا سایت هایی مانند Trustpilot را بررسی کنند و از استفاده دیگر مشتریان از وب سایت جلوگیری کنند.

باخت به رقبا

اگر شخص دیگری بتواند تجربه بهتری ارائه دهد، آنگاه مشتریان به طور طبیعی به سمت آنها گرایش پیدا خواهند کرد. شرکت‌هایی که طراحی UX را در اولویت قرار نمی‌دهند، در خطر عقب افتادن هستند.

به عنوان مثال، برنامه های تلفن همراه را در نظر بگیرید. برنامه‌هایی که استفاده از آنها آسان است، احتمال بیشتری دارد که کاربران بازگشتی را جذب کنند. مشتریان خواهان ورود فوری، منوهای واضح و آسان برای پیمایش و پردازش سریع تراکنش هستند. اگر این انتظارات برآورده نشد، آنها به راحتی برنامه ها را تغییر می دهند.

کاهش بهره وری کارکنان

Bad UX نه تنها بر مشتریان بلکه بر تیم های داخلی نیز تأثیر می گذارد: وقتی کارمندان با ابزار یا سیستمی کار می کنند که دارای UX بدی است، در نحوه کار آنها تأثیر می گذارد. داشبوردهای گیج کننده، کار سخت با گردش کار و نرم افزار ناکارآمد، تکمیل کار را طولانی می کند و کاربران را ناامید می کند.

برای کسب‌وکارها ، این به معنای از دست دادن ساعات، کاهش بهره‌وری و نیروی کار بدخلق‌تر است. در واقع، سرمایه گذاری در ابزارهای داخلی بصری به همان اندازه که طراحی تجربیات شگفت انگیز برای مشتریان مهم است.

چگونه UX بد را شناسایی و رفع کنیم

خبر خوب؟ UX بد را می توان برطرف کرد، به خصوص اگر از شرکت های طراحی UX  مانند افزار آیتی کمک حرفه ای دریافت کنید. در اینجا آمده است که چگونه کسب و کارها می توانند تجربه کاربری خود را بهبود بخشند :

 

    1. انجام ممیزی UX به طور منظم وب سایت، برنامه یا ابزار خود را برای شناسایی مشکلات بررسی کنید. از تجزیه و تحلیل برای ردیابی رفتار کاربر و مشخص کردن مکان هایی که در آن سقوط رخ می دهد استفاده کنید.
    2. ناوبری را ساده کنید پیدا کردن آنچه را که نیاز دارند برای مردم آسان کنید. آنها باید بتوانند اهداف خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. جریان های کاری پیچیده را ساده کنید. مراحل غیر ضروری را برای ایجاد روش های بدون درد به حداقل برسانید.
    3. بهینه سازی برای موبایل بیش از نیمی از کل ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما واکنش گرا باشد زیرا کلید جذب کاربران گوشی های هوشمند است. باید سریع بارگذاری شود و روی موبایل به خوبی کار کند.
    4. تحقیق کنید مرحله تحقیق UX را نادیده نگیرید. شما می توانید از طریق نظرسنجی ها و تست های قابلیت استفاده، نقاط درد کاربران خود را تعیین کنید. بازخورد مستقیم راه اصلی برای افزایش UX است.
    5. با طراحان UX شریک شوید. طراحان حرفه ای UX تجربیات گیج کننده را به تجربیات بصری تبدیل می کنند. آنها از تحقیقات، اصول طراحی و آزمایش کاربر برای ایجاد راه حل هایی که انتظارات مشتری را برآورده می کنند، استفاده خواهند کرد.

 

این مراحل را انجام دهید و از تجربه ای که ارائه می دهید اطمینان بیشتری خواهید داشت.

نتیجه گیری

طراحی بد UX گران است – هم آشکار و هم پنهان. فروش از دست رفته و مشتریان ناامید، آسیب به شهرت، و کاهش بهره وری کارکنان داخلی – نتایج تجربیات بد کاربر بسیار زیاد است. وقتی انتظارات کاربران در بالاترین حد خود است، نمی توانید مشتریان خود را از دست بدهید. روی تجربه کاربری خوب سرمایه گذاری کنید و کسب و کار شما از مزایای آن بهره مند خواهد شد.

02136124922
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.